Economie

A.S. Adventure laat weten zeer winstgevend en kerngezond te zijn

A.S. Adventure voert gesprekken met zijn kredietverstrekkers over een schuldherschikking, dat schreef de krant De Tijd vandaag. Maar bij A.S. Adventure benadrukt men dat Retail Concepts in België en in Nederland, zeer winstgevende en kerngezonde onderdelen zijn binnen de A.S.Adventure Group. De medewerkers en klanten hoeven zich dan ook geen zorgen te maken.

Statement A.S. Adventure:

We beseffen dat de huidige coronacrisis een weerslag heeft op de hele retailsector, ook op ons bedrijf. De verplichte sluitingen van het overgrote deel van de winkels hebben een reële impact op onze financiële cijfers. Net als bij vele anderen.

Maar na de negatieve berichtgeving vandaag in de pers, willen we benadrukken dat Retail Concepts in België en in Nederland, zeer winstgevende en kerngezonde onderdelen zijn binnen de A.S.Adventure Group. Onze medewerkers en klanten hoeven zich dan ook geen zorgen te maken: we presteren wel degelijk sterk! Ook tijdens dit uitzonderlijke Covid jaar hebben we bewezen een sterk, wendbaar en slagvaardig bedrijf te zijn. We blijven dus bestaan.

De artikelen die verschenen zijn, hebben betrekking tot de overkoepelende A.S. Adventure Group, met uiteraard het outdoor & lifestyle winkelconcept in België, Luxemburg en Frankrijk (A.S. Adventure), maar ook outdoor concepten en vestigingen in Nederland en het Verenigd Koninkrijk: het is nodig dat de media dit onderscheid maken. De internationale Group heeft inderdaad de nodige uitdagingen gehad in 2019, maar voerde ondertussen een succesvolle herstructurering door in het Verenigd Koninkrijk, waarbij helaas ook afscheid moest worden genomen van het Duitse McTREK, iets wat we zonder coronacrisis hadden kunnen vermijden. De berichtgeving die nu verschijnt en die is gebaseerd op het jaarverslag van 2019 refereert voornamelijk naar de hoge schuldenlast van de holding (en doet dus onrecht aan de sterke prestaties in de BeNeLux).

Intussen neemt de A.S.Adventure Group ook de nodige stappen om die schulden aan te pakken. De Group is pro-actief gestart met het herbekijken van de kapitaalstructuur, samen met kredietverstrekkers en aandeelhouders (dit in alle confidentialiteit en op constructieve wijze), met het oog op de toekomst en om de hele Group door dit woelige Covid vaarwater te gidsen.

Dit hoort voor ons bij een toekomstgericht beleid om een bedrijf optimaal te runnen en alle expansie mogelijk te maken. We streven ernaar een sterkere retailspeler te worden in de EU markt met waarden die ons onderscheiden: een kwalitatief productaanbod, persoonlijke service en een unieke winkelbeleving.